Porsche, ilk yarıdaki zorlukların ardından üretimi ve marjları canlandırmayı hedefliyor
Porsche AG (ETR:P911_p), zorlu geçen ilk yarının ardından toparlanmak amacıyla üretim hacimlerini eski haline getirmek ve harcama önceliklerini ayarlamak için önlemler alıyor. CEO Oliver Blume’ye göre, lüks otomobil üreticisi, başta Avrupa’daki alüminyum tedarik sıkıntısı olmak üzere tedarik zinciri sorunları nedeniyle aksaklıklar yaşadı ve bu durum, yüksek ön sipariş oranı, düşük üretim hacimleri ve araçlarının karmaşık özellikleri nedeniyle şirketi özellikle zorladı.
Porsche’nin hızlı bir şekilde toparlanamadığı satışlardaki düşüş, kar marjı tahmininin aşağı yönlü revize edilmesine yol açtı. Finans Direktörü Lutz Meschke, şirketin uzun vadeli hedefi olan %20 satış getirisini korumak için maliyetleri büyük ölçüde azalttığını belirtti. Ayrıca Porsche, satış sonrası faaliyetlerinin gelecekte gelirlerine daha önemli bir katkı sağlayacağını öngörüyor.
Bu zorluklara rağmen, Porsche’nin hisseleri sabah seansında %0,8’lik hafif bir yükseliş gösterdi ve daha önce %2’lik önemli bir artış kaydetti. Bu hareket, şirketin Avrupa’daki alüminyum tedarik sorununun etkisini ortaya koyduğu bir önceki günkü kaybın ardından geldi.
Otomobil üreticisinin strateji ayarlamaları, Avrupa’da ve Çin’in lüks segmentlerinde yavaşlayan elektrikli araç (EV) talebinin ardından geldi. Bu haftanın başlarında Porsche, tamamen elektrikli bir seriye geçişin daha önce öngörülenden daha uzun süreceğini kabul ederek, sektörün tamamen elektrikli araçların benimsenmesine yönelik hedeflerinin belki de fazla iyimser olduğunu öne süren diğer otomotiv yöneticilerinin duygularını yansıttı.
Bu yavaş elektrikli araç geçişi zemini, hem Porsche AG’nin hem de ana şirketi Volkswagen AG’nin (ETR:VOWG_p) CEO’su olarak görev yapan Oliver Blume üzerindeki incelemeleri arttırdı. Aynı anda iki büyük Alman firmasını yöneten bir kişinin etkinliği konusunda endişeler var.
Porsche yılın ilk yarısında %20’nin biraz üzerinde bir düşüşle 3,06 milyar Avro (3,32 milyar $) faaliyet kârı elde ederken, satışları da %4,8 azalarak 19,46 milyar Avro’ya geriledi. Şirketin satışlardan elde ettiği faaliyet getirisi ise %15,7 ile Salı günü açıklanan %14-15’lik yıl için azaltılmış tahminin biraz üzerinde gerçekleşti.
İki yıldan kısa bir süre önce halka açılan Porsche’nin hisse senedi fiyatı geçtiğimiz Mayıs ayından bu yana %42 gibi önemli bir düşüş yaşadı. Değerdeki bu düşüş, yatırımcı güveninin azalmasına katkıda bulunan yazılım aksaklıkları, ürün lansman gecikmeleri ve Çin’deki satışların zayıflaması gibi çeşitli sorunlara bağlanıyor.
CEO Blume, AB çevre düzenlemeleri bağlamında, CO2 yayan yeni araçların aşamalı olarak kullanımdan kaldırılmasının, sentetik yakıtlarla çalışan içten yanmalı motorlu araçların satışına izin verecek şekilde ayarlanabileceğini öngördü. Bu duruş, otomotiv endüstrisinin daha sürdürülebilir ulaşım yöntemlerine geçişin hızı ve fizibilitesi ile boğuştuğu bir dönemde ortaya çıkmıştır.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.