ABD’li otomobil üreticileri ekonomik baskı altında 3. çeyrek satışlarında düşüş bildiriyor
Önde gelen Amerikalı otomobil üreticileri, satış günlerindeki azalma ve enflasyon ile yükselen faiz oranları nedeniyle zayıflayan tüketici harcamalarının etkisiyle üçüncü çeyrekte yeni araç satışlarında düşüş yaşadı. Satışları desteklemek için geleneksel olarak crossover’lara ve pikaplara olan bağımlılık, müşterilerin ekonomik belirsizlikler karşısında daha sıkı bütçelerle karşı karşıya kalmasıyla birlikte zayıflama belirtileri gösteriyor.
General Motors (NYSE:GM), popüler Silverado pikap kamyonetlerine olan talepte belirgin bir düşüşle birlikte çeyrek dönem satışlarında %2,2’lik bir azalma gördü. Ford’un (NYSE:F) da Çarşamba günü üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladığında Cox Automotive’in tahminlerine göre daha zayıf satış büyümesi göstermesi bekleniyor.
Toyota (NYSE:TM) ise satışlarında %8’lik bir düşüş bildirdi. Şirket, bugün başlayan ABD liman grevlerine hazırlık olarak olası aksaklıkları en aza indirmek amacıyla araç ve parça stoklarını proaktif olarak artırdı.
Üçüncü çeyrekte satışlarda bir toparlanma beklentisine rağmen, otomobil üreticilerinin sunduğu indirimler talebi yeterince artıramadı. S&P Global Mobility’den baş analist Chris Hopson, “Piyasadaki tüketiciler yüksek faiz oranları ve yavaş düşen araç fiyatlarının neden olduğu yüksek aylık ödemeler nedeniyle baskı altında olmaya devam ediyor” diye belirtti.
Yakın zamanda yaşanan bir gelişmede, Chrysler’ın ana şirketi Stellantis (NYSE:STLA) Pazartesi günü 2024 kâr tahminini aşağı yönlü revize etti. Şirket ayrıca, küresel talebin zayıflaması ve daha uygun maliyetli araçlar üreten Çinli üreticilerden gelen artan rekabet nedeniyle beklenenden daha yüksek bir nakit tüketimi konusunda uyarıda bulundu.
Ekonomik baskılara yanıt olarak, alıcılar Ford’un Maverick ve Chevrolet’nin Trax gibi kompakt pikap kamyonetler ve SUV’ler gibi daha ekonomik seçeneklere yöneliyor. Cox Automotive’den kıdemli ekonomist Charlie Chesbrough’a göre, subkompakt SUV’ler ve kompakt otomobiller şu anda nispeten düşük fiyat noktalarından faydalanan en popüler araç segmentleri arasında yer alıyor.
Hyundai (OTC:HYMTF), Tucson ve Santa Fe dahil olmak üzere crossover’larının hibrit versiyonlarının başarısıyla desteklenen %5’lik çeyrek dönem satış artışıyla bu trende karşı koydu. Buna karşılık, iştiraki Kia yaklaşık %7’lik bir satış düşüşü yaşadı.
Reuters bu makaleye katkıda bulundu.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.